Csatlakozzon a Honda Kisgépek Facebook csoportjához!

Hírek, újdonságok

Vásárlási szokások - kérdőív

2017.02.06.
Ha ideje engedi,és szívesen megosztaná velünk véleményét, segítse munkánkat az alábbi linken található, vásárlási szokásokat felmérő kérdőív kitöltésével.
A válaszadás kb. 5 percet vesz igénybe, és a kitöltők között 3 db Hondás ajándékcsomagot sorsolunk ki (a csomag tartalma: Hondás bögre, nyakbaakasztó, toll, póló).

A HondaJet végigszáguldott az Egyesült Államokon

2016.11.02
  • Az Egyesült Államok négy legforgalmasabb üzleti légi útvonalából kettőn új sebességrekordot állított fel a HondaJet
  • Az ezer tengeri mérföldes szakaszt kevesebb, mint három óra alatt teljesítette a Honda repülőgépe
  • A két rekord jelenleg a Nemzetközi Légügyi Szövetség (Fédération Aéronautique Internationale) hitelesítésére vár
fűnyíró  önjáró fűnyíró

ASIMO

Nyomtat Elküld
A Honda konszern küldetésének tekinti az emberi helyváltoztatás megkönnyítését, és ezen a területen kifejlesztett technológiák elterjesztését. E téren az autó csak az egyik lehetséges eszköz, hiszen a legalapvetőbb forma mégiscsak maga a járás. Ennek a bonyolult mozgásfolyamatnak a megértése és a lehető legtökéletesebb gépi utánzása volt a Honda szakembereinek a legfőbb törekvése, hiszen ennek segítségével lehetővé vált, hogy a megszerzett ismeretekkel embertársaiknak segítsenek. Azaz feladatuk végső célja nem kevesebb, mint maga az ember.

Egy álom ébredése

Az ASIMO egy mozaikszó, az Advanced Step in Innovative Mobility rövidítése, mely az innovatív mobilitás fejlett lépcsőfoka jelentéssel bír. A Honda álom alapvetően egyszerűnek tűnik, hiszen olyan robotot akartak készíteni, ami képes leutánozni az emberi mozgást. A feladat megoldása azonban sokkal bonyolultabb annál, mint elsőre tűnik. ASIMO megszületéséig 15 éves kutatómunkára és folyamatos fejlesztésre volt szükség. Ehhez különböző tudományágak szakembereit kellett bevonni a kutatásba, hiszen a feladat meglehetősen összetett. Az emberi járás fizikai alapjainak megértése volt az első, és egyben legfontosabb dolog a két lábon járás megvalósításához. Az anatómia segítségével, azaz az emberi test felépítésének, az egyes fiziológiai részletelemeinek egymáshoz kapcsolódásának és együttműködésének tanulmányozásával vált lehetővé a vázszerkezet tökéletes kialakítása. Ebben a vegyészeknek is jelentős feladat jutott, akik a vázszerkezet anyagának és hatékony, mégis kis mérettel rendelkező akkumulátorok fejlesztését végezték el. A járás és az egyensúlyozás matematikai algoritmusának felépítése, és annak lefordítása a szoftverek nyelvére a mérnökök által végső formába öntött mechanikai elemek összhangját biztosította.

Evolúciós láncolat

A Honda első, 1986-ban bemutatott, még csupán két lábbal rendelkező kísérleti robotját E0 kóddal jelölték. Ez a robot még csak statikus járásra volt képes, és azt is csak sima felületen egyenes vonalban. Minden lépés kivitelezése öt és húsz másodperc közti idő alatt valósulhatott meg, mivel a szükséges számítások elvégzéséhez akkoriban még ennyi időre volt szükség. Az E sorozat szinte valamennyi további típusa (E1, E3 és E6) a gyaloglás minél tökéletesebb megvalósítására helyezte a hangsúlyt, tehát nem is rendelkeztek más részekkel. Az emberi járás ugyanis több száz olyan mozdulatból áll össze, melynek tökéletes összhangban kell lennie. Nem elegendő pusztán a lábakat egymás után lerakni, mindeközben a csípőnek, a gerincen, a karoknak és a vállnak, sőt a fejnek is tökéletes szinkronban kell mozogni az egyensúly fenntartása érdekében. Ez a bonyolult dinamikus járásnak nevezett mozgássort robotkísérletek sokaságával sikerült lemodellezni, majd ezek a tapasztalatok szolgáltatták az alapot a lépcsőmozgás megértéséhez is.

1993-ban került bemutatásra a következő P-sorozat, ahol nem csupán a lábak, hanem a felsőtest és a karok is nehezítették a komplex mozgás összehangolását. A P1 prototípus megjelenése igen markáns volt, köszönhetően a 185 centiméteres magasságának. A P2-es változat már sokkal könnyebben mozgott, és megjelenése is barátságosabb volt elődeinél. Különlegessége, hogy még akkor is meg tudta őrizni egyensúlyát, ha álló helyzetben erősen meglökték. A P3 igazán kompakt robot volt, magassága 155 centiméter és súlya csupán 129 kg volt. Mozgása már igen magasan fejlett volt, de az irányváltáshoz még teljesen meg kellett állnia.

2000-ben ismerhette meg a világ ASIMO-t. Ő csupán 130 centiméter magas, és 54 kilónyi súlya is hatalmas fejlődést bizonyított. Éppen méretei miatt vált lehetővé, hogy megfelelően kommunikáljon, könnyen mozogjon és a mindennapok során segítse az embereket. Mozgási képessége szinte hihetetlen, mivel előre és hátrafelé is tud sétálni, könnyedén mozog a lépcsőn, megáll egy lábon is és már menet közben is tud irányt váltani.

ASIMO belülről

ASIMO a világot két digitális kamera segítségével képes „látni”. Speciális algoritmusok felhasználásával feltérképezi környezetét, így el tudja kerülni az álló és mozgó akadályokat, és fel tudja mérni a tereptárgyak távolságát. A fejét a pillanatnyi mozgástól függetlenül tudja mozgatni, és követni a mozgó tárgyakat vagy a hangforrásokat. A vezérlőegység ASIMO hátizsákjában található, ami a mozgáskoordinációt látja el. Természetesen hang, rádió és kézjelekkel is utasítható, amit önállóan feldolgoz és végrehajt.

A robot vázszerkezete ultrakönnyű magnézium ötvözetből készült, a burkolatok műgyanta alapúak, ami a kis tömeg és a nagy szilárdság garanciája. Törzsén található a 7,7 kilogramm tömegű, 40 voltos 10Ah-s nikkel metál hibrid akkumulátor, ami fél óráig képes árammal ellátni. Elhelyezése nem véletlen, mert a megfelelő súlyelosztást így tudták elérni. Mivel a P-sorozat révén kifinomult járástechnikát tudtak kifejleszteni, ezért olyan apróságokra is tudtak ügyelni, mint a menet közbeni gesztikuláció, vagy a kézhasználat. ASIMO kezeiben található öt illesztés eredménye, hogy karjait 105 fokos szögben képes mozgatni, és az alkarok különböző mozdulatok elvégzésére képesek. Kezei öt nyomásérzékelős ujjal rendelkeznek, melyek lehetővé teszik az erő precíz adagolását. Elődeivel szemben már az üdvözlő kézfogást is tudja, vagy akár mobiltelefont, újságot is megfoghat velük. A csípőizület már háromdimenziós mozgásokat is képes lekövetni, ezért tud menet közben irányt váltani, vagy reagálni hirtelen jött külső behatásokra.

ASIMO járása a fejlett mozgáskoordinációra épül. A mozgásirányt előrejelző rendszer segítségével a várható iránynak megfelelően előre beállítja a tömegközéppontját. Az előre megtervezett mozgás eredménye, hogy a lábak mozgatása és a teljes irányváltoztatás már-már természetesnek hat. Önállóan szabályozza a lépések hosszát és ennek megfelelően a járás sebességét. Ez utóbbi séta esetén 2,7, gyors gyaloglásnál 6 km/h. Kezébe adva egy 1 kg tömegű tárgyat 1,6 km/h sebességgel sétálhat.

A jelen

ASIMO legújabb generációja Barcelonában mutatkozott be Európának. Az új ASIMO-ban - mellyel kapcsolatban a Honda abban bízik, hogy egy nap olyan fejlettségi fokot ér el, hogy valóban képes lesz az emberek segítségére lenni - elődeihez képest számos jelentős technológiai fejlesztés található: többek között áramvonalasabb formája, mozdulatai még folyamatosabbak, illetve mintegy 6 km/h sebességgel képes futni. Az agilis robot emellett több más mobilitási és intelligens képességgel bír.

Nagyobb sebesség, jobb mobilitás:

  • Futás 6 km/h
  • Futás kanyarban 5 km/h
  • Helyben megfordulás
  • Szlalomozás 5 km/h

Fejlettebb funkciók az emberi környezetben való működéshez:

  • Felismerésük során interakció az emberekkel
  • Távolságuk kiszámítása után interakció az emberekkel
  • Elhaladók üdvözlése
  • Séta kéz a kézben, összehangolt mozgással
  • Tálca elvétele és átadása
  • Járás tálcával a kezében
  • Járás és irányváltoztatás kis kocsit tolva
  • Kis kocsi működtetése különböző módokon

A jövő

ASIMO sikere a robotgyártás fellendülését is eredményezte, hiszen a sikerek több befektetői csoport kíváncsiságát is felkeltették. A kutatásokra szánt pénzeszközök mennyisége az elmúlt néhány év alatt közel 50 százalékkal emelkedett, mivel a szakemberek előrejelzése szerint 2040-re szinte minden háztartásban lesz egy robot, mely segíti a mindennapi teendők ellátásában.

Iratkozzon fel, hogy elsőként
értesüljön akciókról, újdonságokról.


Honda linkajánló


Honda Miimo Microsite
Üdvözölje Miimo-t, a robotot,
aki szívesen gondozza kertjét.
www.honda-miimo.hu

Honda HRX Microsite
Ismerje meg a Honda fűnyírók
új generációját!
www.honda-hrx.hu

Honda Marine
Csónakmotorok a legkisebbtől az
igazi erőgépekig! Yacht motoroktól
a kis hobbi csónakmotorokig...
www.hondamarine.hu

Honda gépjárművek
Nézze meg a Honda személy-gépkocsik, haszongépjárművek
legújabb típusait!
www.honda.hu

.
Minden jog fenntartva 2017 © HONDA Motor.Pedo Kft. Impresszum Adatvédelem Jogi Nyilatkozat Karrier
.