Csatlakozzon a Honda Kisgépek Facebook csoportjához!

Hírek, újdonságok

SMark nanotechnológiás jelölések a Honda kisgépek levegőszűrőin

2017.05.11
A Honda fokozott figyelmet szentel annak, hogy megóvja ügyfeleit a silány minőségű és sok esetben hamis alkatrészek által okozott károktól. Egyúttal felhívja a figyelmet arra, hogy csak a gyár minőségbiztosítási rendszerén keresztül ellenőrzött és jóváhagyott minőségű, gyári alkatrészeivel garantálható a gépek élettartama és megfelelő működése.

Szentlőrinci Gazdanapok 2017

2017.05.12
Idén 24. alkalommal rendezik meg a Dél-dunántúli régió legnagyobb és legrangosabb mezőgazdasági szakkiállítását és vásárát. A Szentlőrinci Gazdanapok idén is kiváló lehetőséget teremt arra, hogy termelők és vásárlók, szakmabeliek és érdeklődők, potenciális üzleti partnerek egymásra találjanak.
fűnyíró  önjáró fűnyíró
Fejlesztés alatt...

Honda és a Környezetvédelem

Nyomtat Elküld
A Honda környezetvédelem terén játszott úttörő szerepe jól dokumentált. Néhány példa és mérföldkő:

  • 1964 óta a Honda kizárólag négyütemű külső csónakmotorokat gyárt, amelyek mintegy 90 százalékkal tisztábbak, 50 százalékkal hatékonyabban hasznosítják a hajtóanyagot és 50 százalékkal csendesebbek, mint a tipikus kétütemű külső csónakmotorok. Ami pedig a legfontosabb: a négyütemű motorok nem eresztik bele az olajat közvetlenül a vízbe.

  • A Honda 1997-ben kezdte meg a motorkerékpárok egyébként kiváló teljesítményű erőforrásainak a felváltását a sokkal inkább környezetbarát négyütemű technológiával. 2002 óta nem építenek be kétütemű motort.

  • 1972-ben került bemutatásra a CVCC (összetett örvényvezérlésű égés) motor, ami a motorok közül elsőként felelt meg az amerikai levegőtisztasági törvénynek.

  • 1976-ban a Honda erdősítési programba kezdett, amelynek keretén belül több mint 250 000 fát ültetett saját üzemei körül.

  • 1983-ban a Honda kutatócsoportot állított fel a hajtóanyag gazdaságosság javításának vizsgálatára; így született meg a VTEC motor, ami a nagy teljesítményt és a környezetbarát működést ötvözi, és alacsonyabb fordulatszámon is jobb hajtóanyag gazdaságosságot biztosít.

  • 1991-ben a Honda megkezdte a használt lökhárítók teljes körű újrafeldolgozását és újrahasznosítását, 1997-ben pedig beindította a Honda új újrahasznosítási projektjét, amely kis környezeti kihatású anyagokat alkalmaz és a termék életciklusának minden fázisában előmozdítja az újrahasznosítást.

  • A Honda benevezett és napelem-hajtású járművével meg is nyerte a 3000 kilométeres Nemzetközi Napelem Kihívás versenyt 1993-ban, ahol a jármű egy nap alatt 803 km-t tett meg. A Honda ismét rekordot döntött 1996-ban, amikor a versenytávot négy napnál rövidebb idő alatt teljesítette, 89,76 km/óra átlagsebességet elérve.

  • 2006 szeptemberében a Honda saját Kumamotó-i gyártelepén belül megkezdte egy napelemek sorozatgyártására alkalmas üzem építését, majd decemberben Honda Soltec Co, Ltd. néven új leányvállalatot alapított, hogy azzal vegyen részt a napelem-ágazatban.

  • A Honda 1995-ben jelent meg LEV (alacsony emissziójú) autóival, amelyeknél átlagosan 80%-kal csökkentette a szmogért felelős nitrogénoxid, szénhidrogének és szénmonoxid kibocsátását.

  • 1999-ben a Honda piacra dobta első hibrid autóját. Az Insight volt az első olyan tömeggyártású autó, amely az amerikai és az európai piacon egyaránt kapható volt.

  • 2000-ben a Honda energiatakarékos gyártóüzemeket hozott létre, ahol már a tervezés és kialakítás is környezetbarát módon zajlott olyan megoldásokkal, mint a vízforrások hatékony felhasználása, nagyobb energiahatékonyság és kisebb CO2 emissziók. Ezen megoldások közé tartozott még az építési hulladék megfelelő elhelyezése, a radikális szennyvízkezelés és a tetőre szerelt napelemek alkalmazása.

  • 2000-ben Kínában elindult a 30 évre szóló Korcsin-sivatagi erdősítési projekt, amely erdők telepítésével kívánja elérni azt, hogy a sivatag helyét - csakúgy, mint 100 éve - ismét buja erdők és kövér legelők foglalják el.

  • 2002-ben a Honda először szállított FCX (hidrogén üzemanyagcellás) autót japán és amerikai kormányhivataloknak. Az FCX egyetlen kipufogási terméke a víz. Azóta a Honda 30 FCX autót szállított le japán és amerikai megrendelőknek. 2008-ban a Honda megkezdi majd az FCX tanulmányautón alapuló, vadonatúj tüzelőanyagcellás modell limitált gyártását és értékesítését.

  • A Honda 2003 márciusában, Japánban mutatta be a háztartások kapcsolt energiatermelésére szolgáló berendezését. A GE160V - a világ legkisebb földgázüzemű dugattyús motorja - és egy hatékonyan kialakított, könnyű és a Honda egyedi szinuszhullám inverter technológiáját magában foglaló energiatermelő rendszer kombinálásával létrehozott kompakt készülék kitűnően alkalmas áram termelésére.

  • A Környezetvédelmi Hivatal (EPA) döntése értelmében, 2007-ben a Honda Civic GX lett a legtisztább belső égésű motor a világon.

Fenntartható fejlődés

Fenntartható fejlődés

Mindannyian hallhattunk már a fenntartható fejlődésről, és annak fontosságáról, de ahogy a környezetemben tapasztaltam, sokan nincsenek vele tisztában, mit is jelent a Fenntartható fejlődés a mindennapokban?

A fenntartható fejlődés józan paraszti ésszel nem más, mint hogy ne használjunk fel többet a természeti kincsekből, mint amennyi termelődik, és ne termeljünk több szemetet, mint amennyit környezetünk lebontani képes.
Ez persze nem a teljes program, de a lényeg számunkra azt hiszem, mégis ez. Ne akarjunk többet a természettől, mint amit nyújtani képes.

A következőkben megpróbáltam összegyűjteni egy-két érdekességet a fenntartható fejlődés témaköréből, ami talán mindenki számára ad egy kiindulópontot a jövő környezetvédelmére vonatkozóan. Ha mindenki csak a saját fogyasztására és szeméttermelésére odafigyel, nagy eredményeket érhetünk el rövid időn belül.

Ökológiai Lábnyom

Ökológiai Lábnyom

Az ökológiai lábnyom azt mutatja meg, mekkora területre van szükség adott népesség végtelen ideig történő eltartásához adott életszínvonal és technikai fejlettség mellett. Mértékegysége: hektár/fő. Más szavakkal jellemezve, a lábnyom mérete a gazdaság fenntartásához szükséges ökológiai kapacitást mutatja meg, vagyis területegységben fejezi ki az anyagi javak fogyasztásának terület-, élőhely-, befogadóközeg, nyersanyag- és energiaigényét.
Bioszféra 2

Bioszféra 2

Hogy mennyire nem tudjuk jelenleg, mi szükséges egy mesterségesen előállított élethez, álljon itt egy kísérlet leírása. 1984-től 1991-ig épült Arizonában (USA) az a kísérleti telep, amelyben hermetikusan zárt rendszerben próbálták megvalósítani kicsiben a földi bioszférát. Erdőket, óceáni, sivatagi, mocsaras és szavanna területeket alakítottak ki a körülbelül 13000 négyzetméteren. Benépesítették rengeteg fajjal és nyolc kutató is betelepült – 4 férfi és 4 nő - az új bioszférába, ahol önellátásra rendezkedtek be, és a külvilággal csak informatikai kapcsolatot tartottak fenn.
Iratkozzon fel, hogy elsőként
értesüljön akciókról, újdonságokról.


Honda linkajánló


Honda Miimo Microsite
Üdvözölje Miimo-t, a robotot,
aki szívesen gondozza kertjét.
www.honda-miimo.hu

Honda HRX Microsite
Ismerje meg a Honda fűnyírók
új generációját!
www.honda-hrx.hu

Honda Marine
Csónakmotorok a legkisebbtől az
igazi erőgépekig! Yacht motoroktól
a kis hobbi csónakmotorokig...
www.hondamarine.hu

Honda gépjárművek
Nézze meg a Honda személy-gépkocsik, haszongépjárművek
legújabb típusait!
www.honda.hu

.
Minden jog fenntartva 2017 © HONDA Motor.Pedo Kft. Impresszum Adatvédelem Jogi Nyilatkozat Karrier
.